تهران -رییس جمهوری با بیان اینكه همه مشكلات جامعه امروز بشری به خاطر دوری از فرهنگ و دستورات قرآن است ،گفت:‌به همین دلیل است كه امروز نظامیان بیگانه زنان و كودكان را در افغانستان و دیگر كشورهای تحت اشغال خود به خاك و خون می كشند و با قلدری حق حاكمیت كشورها را زیر پا می گذارند.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا ،' محمود احمدی نژاد' در نخستین روز از سفر استانی به هرمزگان در اجتماع مردم بستك افزود:‌اگر همه مسلمانان عامل به قرآن بودند و از دستورات و احكام این كتاب آسمانی پیروی می كردند امروز شاهد مشكلات جامعه بشری ،ظلم ها و چپاول ها ، فقر ها و تبعیض ها نبودیم .

وی با اشاره به كشتار اخیر جمعی از زنان و كودكان افغان توسط نظامیان آمریكایی ،از اشغالگران افغانستان به خاطر حاكم كردن نیروهای نظامی خود در آن كشور انتقاد كرد.

رییس جمهوری در ادامه گفت:اگر جوامع مسلمان عامل به قرآن بودند صهیونیست های بی فرهنگ امروز نمی توانستند اینگونه جامعه بشری را با قلدری تهدید كنند.

احمدی نژاد گفت : امروز غربی ها در منطقه ما پایگاههای نظامی ایجاد كرده اند و جیب ملت های منطقه ما را چپاول می كنند و همه آنها به دلیل توجه نكردن مسلمانان به احكام و فرهنگ قرآن است .

وی با بیان اینكه مستكبران در عراق صدام را به روی كار آوردند و جنگ هشت ساله را به ایران تحمیل كردند و سپس به عنوان نجات‌بخش ملت‌های منطقه وارد میدان شده و خسارات فراوان و صدها میلیارد دلار هزینه را به ملت‌های منطقه تحمیل كردند.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه دولت برنامه وسیعی در بخش عمران و آبادانی كشور دارد، گفت: به فضل الهی تا پایان دولت دهم كار و تلاش برای تكمیل تمامی زیرساخت‌های كشور ادامه خواهد داشت.

احمدی نژاد با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام سال تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی،افزود:دولت برنامه وسیعی در این راستا و برای تولید و ایجاد اشتغال و ثروت در كشور تنظیم و همه منابع مورد نیاز آن را تجهیز كرده است تا در تولیدات كشور اعم از كشاورزی، دامداری و صنعت شاهد رشد و پیشرفت چشمگیر باشیم.

وی تصریح كرد: خدای متعال همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها را برای ساختن كشور در اختیار ما قرار داده از این‌رو باید دست به دست هم دهیم و كشور را بسازیم.

رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود، مردم این دیار را انسان‌هایی مؤمن، سرفراز، پرتلاش، سخت‌كوش و اندیشمند توصیف كرد كه با كار و تلاش چهره شهرستان خود را به چهره‌ای فرهنگی و انسانی در مقابل ملت ایران و سایر ملت‌ها تبدیل كردند.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه دولت در سه سفر گذشته به استان هرمزگان 80 مصوبه برای شهرستان بستك به تصویب رسانده كه 46 مورد آن به طور كامل اجرا، 20 مورد در دست اجراست و برای 14 پروژه هیچ اقدامی صورت نگرفته است، گفت: در جلسه دولت در خصوص رفع موانع موجود در مسیر تكمیل پروژه‌های ناتمام تصمیم‌گیری و مصوبات لازم به تصویب خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا